KLAIDOS RENKANTIS VEIDO KREMĄ. KAIP JŲ IŠVENGTI?
Tai vienas dažniausių grožio industrijos specialistams užduodamų klausimų. O šie neretai atsako, kad tai labai individualu ir vieno teisingo atsakymo tiesiog negali būti. Ir jie neklysta. Vis dėlto pabandykime rasti bent kokį atspirties tašką, rėmus, iš kurių nereikėtų išklysti.
Pagrindines vartotojų klaidas renkantis kosmetiką padeda suprasti ilgametę patirtį grožio industrijoje turinti Justė Pinkevičienė, kosmetikos gamintojos COSMOWAY, gaminančios GREEN FEEL’S kosmetiką, akcininkė.
KAINA
Ji negali tapti esminiu kosmetikos pasirinkimo kriterijumi. Vartotojai vis dar vadovaujasi požiūriu „brangiausias = geriausias“. Deja, faktai rodo, kad ši nuostata yra klaidinga. Svarbu suprasti, kad kosmetikos kainą lemia ne tik pati priemonė, kurią tepate ant odos ar plaukų. Produktų pakuotė ar tiesiog įvaizdis neretai būna brangiausi.
Kosmetikos pramonė – viena labiausiai reklamuojamų, taigi yra gausybė prekių ženklų, kurie brangūs tik dėl įvaizdžio, o ne dėl išskirtinės priemonės. Kai kuriems vartotojams svarbu, kad jų vonios kambaryje būtų tik brangi kosmetika, kurią gali įsigyti tik didesnes pajamas gaunantys žmonės, tad kodėl gamintojui klasikinės saugios kosmetikos neparduoti brangiai? Pati kaina tampa pagrindiniu prekių ženklo išskirtinumu ir neva kokybės garantu. O tiesa ta, kad priemonės kokybę lemia kūrėjų kompetencija.
Esame įsitikinę, kad kosmetiką turi kurti chemijos mokslą išmanantys specialistai, nes tai – sudėtingi cheminiai junginiai. Būtent šių specialistų žinios apie įvairių kosmetikos gamyboje naudojamų komponentų sąveiką leidžia sukurti kokybišką gaminį, kuris nebūtinai bus brangus, bet galbūt būtent tas, kurio jūsų odai ir plaukams reikia. Ar gali brangus kremas reikšti, kad jo sudėtyje itin gausu aktyvių medžiagų? Tikrai taip.
Bet tai nebūtinai yra geriausias pasirinkimas jūsų odai. Taigi kaina tiesiog neturėtų tapti argumentu renkantis vieną ar kitą kosmetikos produktą: kada ji reiškia sudėties išskirtinumą, o kada tiesiog įvaizdį, paprastam vartotojui atpažinti sudėtinga. Tas pats ir su žema kaina – mokėdami ne itin brangiai galite įsigyti esmines funkcijas užtikrinantį kosmetikos gaminį, bet kartais galite nusipirkti ir itin skurdžios sudėties, atmestinai sukurtą priemonę. Taigi šio kriterijaus siūlome atsisakyti, nes kosmetikos vertinimas pagal kainą yra bene dažniausiai daroma vartotojų klaida.
NUSTATYKITE SAVO POREIKIUS SU SPECIALISTU, O NE SU INSTAGRAMU
Kodėl nusipirkote šį kremą? Juk reklamavo žinoma influencerė ir sakė, kad verta išbandyti! Mūsų produktus taip pat neretai reklamuoja ar tiesiog apie juos savo nuomonę pasako kiti vartotojai. Taigi gal ir nereikėtų priminti, kad kito rekomendacija negali tapti pagrindine priežastimi renkantis vieną ar kitą produktą, tačiau tikiu, kad atvirumas ir profesionalumas kuria pasitikėjimą ir privalo būti svarbiau už papildomą pardavimą.
Tikrai nereiškia, kad tai, kas tiko kitam, tiks ir jums. Reklamą priimkite kaip informaciją, kad yra ir toks pasirinkimas, bet ne kaip argumentą, kad privalote šį produktą išbandyti ir tuoj pat įsigyti. Gal ir privalote, tačiau prieš tai tiesiog prisiminkite, ką vonios spintelėje jau turite, kokia jūsų odos bei plaukų būklė. Analizuokite priemonių aprašymus ir įvertinkite, ar pateikiamos funkcijos tikrai yra tokios, kurių jūsų odai ir plaukams reikia.
Būtų tobula, jeigu apie odos bei plaukų poreikius reguliariai pasikonsultuotumėte ne su instagramu ir jose matomais įrašais, o su odos ir plaukų specialistais, kurie padėtų tinkamai įvertinti odos tipą bei būklę. Šiuos dalykus vartotojai itin dažnai painioja.
NETURĖKITE PER DIDELIŲ LŪKESČIŲ
Nemeluokite sau ir neturėkite per didelių lūkesčių. Nėra vieno stebuklingo kremo, kuris visiems laikams išspręs jūsų spuoguotos odos problemas arba išnaikins mimikos raukšles. Nėra ir šampūno, kuris priaugins plaukus. Tiesiog tokia tiesa: visos kosmetikos priemonės yra paviršiuje veikiantys produktai, o tai reiškia, kad jos gali pagerinti odos bei plaukų išvaizdą, tačiau odos ligų neišgydys.
Vis dėlto reguliariai naudojami ir odai bei plaukams tikrai tinkantys produktai gali duoti akivaizdžių rezultatų: pavyzdžiui, nebejaučiamas išsausėjusios odos tempimas, ji pasidaro skaistesnė, spindi, greičiau nyksta spuogeliai, lėčiau randasi naujų raukšlelių, o esamos pasidaro mažiau matomos, plaukai vėl ima blizgėti. Tai pasiekti tikrai gali padėti protingai sukurtos kosmetikos priemonės, naudojamos reguliariai. Kartais labai pigios, kartais labai brangios, vienos aktyviai reklamuojamos, o kitos jūsų laukiančios tiesiog prekybos lentynose.
Taigi rinkdamosi kosmetiką nepamirškite, kad jos tinkamumą reikia vertinti po reguliaraus naudojimo. Jeigu priemonė nealergizuoja ir nekelia kitų nemalonių pojūčių, ją rekomenduojama vertinti bent sunaudojus vieną pakuotę. Dažnai įvardijamas ir trijų mėnesių reguliarus produkto naudojimas – po jo iš naujo reikėtų bandyti nustatyti odos bei plaukų būklę ir svarstyti, ar reikia atnaujinti kosmetikos krepšelį.